El Repte

Introducció

Els videojocs poden servir per, de manera divertida, motivar les persones a millorar habilitats, adquirir coneixements i despertar-los interessos.

Un dels objectius fonamentals dels continguts de 3Cat és la promoció de la cultura i de la llengua catalanes.

Objectius

Es tracta de crear el prototip d’un videojoc que, de manera divertida, contribueixi a fer veure que el català és una llengua rica, útil, viva i de qualitat.

Jugabilitat

Es busca una jugabilitat “casual”, amb possibilitat de partides ràpides. La corba d’aprenentatge ha de ser ràpida i intuïtiva, i la de progressió ha de permetre que l’usuari percebi millores en les seves habilitats. També hi ha d’haver la possibilitat d’obtenir puntuacions diferents a cada partida.

Estètica

Ha d’encaixar, d’una banda, amb el públic objectiu: ciutadania catalana d’entre 18 i 50 anys, i d’altra banda, amb els conceptes fonamentals del nostre model lingüístic: llengua correcta, adequada, funcional i en evolució constant, comuna, respectuosa i no discriminadora, variada territorialment i amb varietat de registres.

Tecnologia

El prototip entregat s’ha de poder jugar des dels principals navegadors d’internet (Chrome, Safari, Firefox), de manera optimitzada per a mòbils, tauletes i ordinadors.

En tant que prototip o “vertical slice”, el joc presentat no ha d’estar acabat, però les funcionalitats implementades han de funcionar correctament (sense errors) i el material entregat ha de permetre avaluar la jugabilitat principal (pot ser un sol nivell o una missió amb les mecàniques principals).

Es poden utilitzar llibreries i “assets” externs, sempre que es disposi de llicència per fer-ho, però el codi entregat ha de funcionar en local sense cap necessitat de connexió externa, obrint el fitxer “index.html”.